Iedereen weer terug op kantoor? 3 tips voor de manager

Iedereen weer terug op kantoor? 3 tips voor de manager

Corona…… alles weer normaal? Na al het thuiswerken kan het een flinke omschakeling zijn om plotseling weer met iedereen op kantoor te werken. Het is belangrijk om dit in goede banen te leiden. Ga je weer op kantoor werken? Hier zijn 3 tips voor de manager:

1) Organiseer een samenkomst

Organiseer als team een bijeenkomst waarop jullie samen terugkijken op de periode die achter jullie ligt en het glas heffen op een frisse start. Sommige mensen hebben elkaar lang niet gezien; geef ze de ruimte om weer verbinding met elkaar te maken.

2) Bespreek de doelstellingen

Zorg ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Wat zijn de belangrijkste doelstellingen voor de komende maanden - voor individuele medewerkers, teams en de organisatie?

3) Plan individuele gesprekken in

Het kantoorleven zal voor menigeen weer even wennen zijn. Plan daarom regelmatige één-op-één gesprekken in met je medewerkers: hoe gaat het met je? Wat heb je nodig om weer lekker aan de slag te gaan? Maar ook: wat heb je in het afgelopen anderhalf jaar over jezelf geleerd en hoe kunnen we die inzichten benutten?
Organiseer een training ‘Ontdek & Verbeter als team’

Heb je hulp nodig bij het voeren van de gesprekken? Bekijk dan eens onze gespreksmodellen of volg onze teamtraining

 

Naar het overzicht