Veelgestelde vragen m.b.t. het Coronavirus (COVID-19)

Onze preventie-maatregelen
De gezondheid van alle medewerkers en deelnemers staat voorop. Xzellent gaat zorgvuldig om met de hygiëne van alle medewerkers en deelnemers.

Vanaf 1 juni verzorgen we al onze open-inschrijvingstrainingen weer als vanouds. Wel werken we zoveel mogelijk in kleinere groepen om risico’s te minimaliseren. Voor in-companytrainingen geldt dat we alles in overleg vooraf goed afstemmen (groepsgrootte, wijze van werken enz.)

We blijven de adviezen van het RIVM hanteren en verwachten dit ook van onze deelnemers:

Kijk verderop op deze pagina voor veelgestelde vragen.

Online training volgen
Alle trainingen die op onze website staan verzorgen we ook (corona-proof) op individuele basis. Dit kan zowel 1-op-1 als wel online via bijv. Skype of Zoom. Kijk hier voor meer informatie.

Training op locatie volgen
We attenderen onze deelnemers aan de open-inschrijvingstrainingen er op dat wij verwachten dat zij zelf de verantwoordelijkheid nemen om niet deel te nemen wanneer zij klachten hebben die Corona-gerelateerd kunnen zijn.

Voor de open-inschrijvingstrainingen en in-company trainingen gelden in principe dezelfde uitgangspunten, we stemmen dit vooraf af in nauwe samenwerking met onze deelnemers en opdrachtgevers.

Verder behoudt Xzellent zich het recht voor om deelnemers de toegang te ontzeggen tot een bijeenkomst, mocht er sprake zijn van Corona-gerelateerde symptomen. Deelnemers worden in de gelegenheid gesteld om op een ander moment dit jaar deel te nemen aan de bijeenkomst of training.

Veelgestelde vragen omtrent het coronavirus (COVID-19)

We krijgen regelmatig vragen welke gevolgen Corona / Covid-19 heeft voor onze opleidingen en trainingen. Daarom treft je hieronder een overzicht met de meest gestelde vragen.

Mocht je vraag er niet bij staan, neem dan even contact met ons op via info@xzellent.nl. Mocht hier aanleiding toe zijn n.a.v. bijvoorbeeld de laatste persconferentie of gewijzigde adviezen en/of maatregelen van het RIVM dan vindt een update van deze pagina plaats.

Ik wil me inschrijven voor een training. Wat als blijkt dat de adviezen vanuit het RIVM / maatregelen vanuit de overheid toch weer worden aangescherpt en mijn training niet door kan gaan. Hoe gaat Xzellent hier dan mee om?
Mocht na je inschrijving blijken dat de maatregelen toch nog worden aangescherpt, dan nemen we contact met je op om je deelname kosteloos te verzetten naar een later tijdstip dit jaar. In overleg met jou, wanneer het jou uitkomt.
Je kunt er ook voor kiezen om de training individueel online te volgen. Kijk hier voor meer informatie.

Wat doet Xzellent om verspreiding van het virus te voorkomen?
Xzellent volgt hierin de maatregelen vanuit de overheid en de adviezen van het RIVM. Zo werken we nu met kleine groepjes (in de meeste gevallen max. 5 deelnemers) waarbij we minimaal 1,5 meter afstand tussen elke deelnemer garanderen. Overigens is dit vaak zelfs 2 meter.
Voor in-companytrainingen maken we vooraf afspraken over de groepsgrootte en de ruimte waarin de bijeenkomst wordt verzorgd.

Ook de trainer houdt altijd meer dan 1,5 meter afstand en zal nooit met griepachtige verschijnselen voor de groep staan. Deelnemers met griepachtige klachten worden niet toegelaten. Deze deelnemer kan vanzelfsprekend de training op een ander moment volgen.

Verder hanteren we nu andere werkvormen. Zo wordt er bij de oefeningen rekening mee gehouden dat de deelnemers geen fysiek contact met elkaar hebben en op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar blijven.

En de trainingslocaties die jullie bij Xzellent gebruiken?
Ook al onze trainingslocaties hebben passende maatregelen genomen om verspreiding van het virus te voorkomen. Ook zij volgen de richtlijnen van het RIVM. Bij binnenkomst wordt alle deelnemers en trainers verzocht hun handen te ontsmetten met het aangeboden ontsmettingsmiddel. Van onze trainers mag je verwachten dat zij hier ook alert op zijn. Zo lunchen we bijvoorbeeld in onze eigen zaal met ons kleine groepje en is er geen buffet met tientallen anderen.

Ik heb me ingeschreven voor een training bij Xzellent, maar ik heb griepklachten 
Wat moet ik doen?
Volg het advies van de overheid: kom niet naar de training / bijeenkomst om verspreiding van het virus te voorkomen. Informeer ons telefonisch 0800- 444 5 666 of per e-mail via info@xzellent.nl. Zoals hierboven eerder genoemd mag je de training of opleiding verplaatsen naar een later tijdstip dit jaar.

Ik heb me ingeschreven voor een training bij Xzellent maar ik mag van mijn werkgever nu niet naar evenementen, bijeenkomsten of trainingen toe
Wat moet ik doen?

Volg het advies van de overheid: kom niet naar de training / bijeenkomst om verspreiding van het virus te voorkomen. Informeer ons zo snel mogelijk telefonisch via 0800- 444 5 666 of per e-mail via info@xzellent.nl. We verschuiven je training of opleiding in overleg naar een later tijdstip dit jaar.

Kan ik de training ook online / op afstand volgen?
De zaken die je bij ons in de training leert, leer je het beste in de echte situatie, face-to-face. Echter bieden wij wel de mogelijkheid om delen van de training online en/of via Coaching per Skype, Zoom of bijv. Facetime te volgen. Neem in dat geval even contact met ons op via info@xzellent.nl.

Gezien de gebeurtenissen rondom het Coronavirus twijfel ik of ik me wel zal inschrijven 
Wat kan ik het beste doen?
We kunnen je twijfel hierover goed voorstellen. Echter doen we er alles aan om de risico's te minimaliseren. Zoals gezegd mag je ook de training waar je je dan voor in hebt geschreven verplaatsen naar een later tijdstip. Een andere mogelijkheid in plaats van inschrijven is het nemen van een optie op een plaats voor de gewenste training. Zo verzeker je jezelf van een plek bij de training en kun je nog even wachten met het definitief inschrijven. Neem even contact op via info@xzellent.nl op voor het nemen van een optie.

Mocht hierboven je vraag nog niet beantwoord zijn neem dan even contact met ons op, we helpen je graag verder!

Team Xzellent

Klik hier voor het trainingsoverzicht met alle trainingen.